onsdag 9 juni 2010

Konstlotteri

Igår var det utlottning i konstlotteriet på mitt jobb. Jag blev uttagen och fick plats nummer 26 av ca 50 vinnare.

Naturligtvis hade jag min favorit som försvann med en av dem som hade placeringar innan mig. Så mitt val föll slutligen på denna tavla - som jag lustigt nog drogs starkt till då jag var och tittade på alla konstverk, igår hände samma sak. Jag kan inte förklara varför, för den passar inte direkt hemma hos oss, men den suger likväl tag i mig. Det är kanske lite DaVinci över den kan jag tycka. Det man inte ser är att den är stor och maffig och vackert inramad, dessutom blänker det i glaset. Jag ska lägg upp en bild på den som jag själv tagit senare.

Jag är i vilket fall som helst väldigt glad över min vinst och jag sänder ett tack till konstföreningen!

Konstnär: Hans Hamngren
Teknik: Litografi 1976
Värde: 2 200:
Storlek: 76 cm x 61 cm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar