måndag 16 augusti 2010

Kort biografi med litet testamente

Ja, nu är jag vaken, närvarande och kapabel att skriva igen. Jag veeeet att jag inte skrivit på väldigt länge och jag skäms. Men varje gång jag tänkt att nu är det dags har:
1. Det ringt någon alt. ringt på dörren
2. Lille Skutt/mannen/Snobben/hundarna har hittat på nått nytt bus
3. Det varit för varmt
4. Det varit andra projekt som poppat upp och krävt min attention
5. Det bara varit tokjobbigt och motspänstligt i största allmänhet

Men nu kära vänner kommer här i vilket fall som helst en liten fotografisk återblick över min semester, så håll i hatten (och tillgodo)!

Mina "manliga" kollegor utkämpar en dubbelduell på eftermiddagen då min semester börjar:

Det slutade tyvärr med ett besök på akuten och 2 veckors sjukskrivning för spelaren i grönt...

Lille skutt invigde cykelhjälm och trehjuling:


Skutt har vissa problem att nå ner med fötterna - så pappa fick putta på.

Barnens senaste tillskott i kusinskaran - Simson - döptes hemma i familjens trädgård i Vejbystrand:


Mannen är gudfar
Simsons storasyster får äran att hälla upp dopvattnet.
Simson bär dopklänningen jag sydde till Snobbens dop för snart 13 år sedan
(då med vinrött band med rosor på).
Lille Skutt hade den på sitt dop förra året.
Lille Skutt övervakar dopakten

Vi odlar saker, här har vi skördat en av våra gurkor:

Vi odlar även chilli (tack Kent!), tomater i massor, smultron, örter och paprikor
Vi rev det gamla trädecket (inga bilder på detta i min mobil) och byggde ett nytt:

När man ska gräva 85 cm djupa hål behövs en spade.
Här sätts bärlinan i huset fast - mamma, Bobo och mannen sliter
Motto Ain kom och underhöll Skutt en stund - tack!
En kaosig trädgård...
Alla bärlinorna är nu på plats och Bobos jobb är avslutat.
Några timmar senare - mannen och jag har fått dit alla reglar.
Dags för trall
Rad efter rad...
Ända till mörkets inbrott, dagen efter avslutades bygget. Vi har även byggt en trappa och lagt plattor i gräsmattan från grusgången och fram till trappan. Samt planterat växter i stora krukor. Bilder kommer!

Vi invigde med en grillkväll då Bkörn och Motto Ain kom och provsatt:

En nöjd snickare!
Om en vecka kommer en snickarfirma och byter ut alla våra fönster mot nya!
Den syns inte på bilden men jag fick även en jättefin sjal av Ain. Tack!!!

Lille Skutt arbetade med vatten och jord:



Mannen busade med Skutt:

Jag är glad att han sitter i trädgårdstunnan och inte i ngn av dem med hushållssopor... :-D

Skutt fick en traktor med tillbehör av gudfar P med familj. En älskad leksak som är med överallt!


Vi var på Sofiero och såg KENT:

Lille Skutt dansar loss till Kent!
Vi köpte en Kent-tröja till honom
Mina fina fina killar!
Sofiero i solnedgång. Vi höll oss på bra avstånd för Skutts skull.
Närbild på tröjan
Lite senare - mys med flarran i vagnen.
Final!

Foton från ett par av våra besök i Hembygsparken:

Skutt och hans älskade getter.
Gunga är favoriten av leksakerna.
Av någon anledning kallade Skutt statyn för Baba (han namn på Snobben) hela tiden under vårt besök.

Sist men inte minst - vi bytte ut vår gamla diskmaskin mot en ny (inte en sekund för tidigt!):

Monterad och klar av mig och mannen!
Efteråt har vi även satt en helt ny sockel nedanför maskinen.

Vi har även haft fam. B på middag, städat garaget, beställt och fått hem en markis, varit på middag hos mina svärföräldrar och tittat på en ny bil. Snobben har under tiden hjälpt oss med passning av Skutt, lekt och sovit över med kompisar och varit allmänt underbar - som vanligt!

Men framför allt har vi gjort ett fostervattenprov och fått svar (fan vad det var jobbigt med ovissheten) - allt är som det ska! Tusen tack för alla hållna tummar och positiva tankar och ord på den resan.

Nu kommer det inte ta en måååånad innan nästa inlägg. Jag lovar!

1 kommentar: