torsdag 13 januari 2011

Lille Skutts jullov

Han har badat och sen myst i sitt spanska fiffiga badlakan

Han har haft krullor i håret.

Massor med krullor!

Men han blev faktiskt friserad för första gången strax innan julafton (se julbilderna)

Han har lekt med min kamera...


Han har suttit i bidén (som inte fungerar) och borstat tänderna

Han har klätt sig själv när han har velat gå ut i snön och leka.

Han har ätit sin favorit - inlagd gurka...!

Han har varit med mig och mormor på IKEA


Han har varit med mig när jag kört våra grannar
(ett äldre par jag och min man brukar hjälpa med allt från Boxerinställningar och matinköp till snöskottning)
till sjukhuset och fått korv med mos till lunch medan vi väntade på dem.


Han har fått en Svanenstol, en slags "tripp trapp stol" fast i hans mammas tycke mycket snyggare.

Nypris ca 1700:-, inköpt på Blocket för 250:-
Skutts mamma är helnöjd.

Nu sitter han fint vid bordet och äter...

Han har sett och lyssnat på raketer och smällare och häpnat lika mycket varje gång.

Han har fått nya gardiner (när hans mamma fick ett nytt syryck)...

...och en "ny" säng. En gåva från ovan nämnda grannar, sängen har varit deras dotters (född -66).
En äkta 60-talare - we like!


Han har suttit med pappa och hundarna och haft det mysigt


Han har varit med mamma på kalas där han blev utklädd till flicka...

...och gillat det sådär...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar