fredag 2 september 2011

Den sommar som gått....

Jag har inte skrivit här på så väldigt länge. För varje dag som går blir det bara svårare och svårare...

Kort retrospektivt kollage:

Lilltutan är snart 7 månader, hon kryper, har fått tre tänder, äter riktig mat och sover hela nätterna. Hon döptes till Stella Viva Linnéa den 31/7. <3
Lille Skutt är 2½ år, tycker äntligen det är kul att gå på dagis, pratar massor men bara ett ord i taget, älskar alla slags fordon och dansar så fort man spelar musik han gillar. <3
Snobben har fyllt 14, är otroligt snäll och hjälpsam med barnen, går på konfirmationskurs och har massor av fina kompisar. <3
Mannen och jag sköter logistiken hemma och Linas Matkasse och Ingrida's Städ ger oss handräckning. Vi jobbar halvtid båda två och har massor att göra på våra respektive jobb.
Huset håller på att ändra form och få en tillbyggnad där vi tidigare haft ett uterum. Dessutom kommer hela huset bli putsat!
Esko och Smilla reser idag till Växjö för att provbo hos en ny potentiell matte.
Jag har gått ner 22 kilo sedan den 9 maj men har å andra sidan fått tillbaks mycket av mitt eksem på händerna igen... :-s
Vi har haft ett dopkalas tillsammans med J&F - 65 personer, en sommarfest som varade ända till 4 på morgonen och vi har varit på en kräftskiva som kommer gå till historen som en av de roligaste fester jag bevistat.
Vi har varit i Helsingör, på djurparken i Påarp, i Hembygdsparken (flera gånger), Helsingborgsfestivalen (för att se The Sounds) och vi skulle sett Morrissey om inte den fesproppen ställt in pga regn. Jag & Snobben har fyllt år och jag har haft 4 veckors semester. Midsommarafton spenderades på Tivoli i Köpenhamn med familjen (där vi såg Saybia spela) och Bakken har även fått ett besök av tre helgalna familjer. Vi ska härnäst njuta av 3 veckor i Spanien i höst.

Vi är glada, lyckliga, trötta, gnälliga, ömsom på god fot ömsom panka, snurriga, skrattiga, griniga och förvirrade.

Allt är precis som vanligt med andra ord!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar