fredag 26 juni 2009

En försmak av semester

Om en dryg timme infinner sig lugnet, stillheten och nedvarvningen. En hel vecka av lata dagar utan en blick på klockan. Jag ska bara...

Få Cirkus Svärdsgatan att rulla
Ta hand om en 5 månaders son, en 11-årig dotter, en 39-årig blifvande make och 2 tokiga kineser
På middag hos vännina
Köra dotter t&r ridning
Gå och gå och gå för att behålla min plats i jobbets stegräkningstävling (stavas prestige)
Gå på ett möte
Plandera möten i outlookkalendern till jag kommer tillbaks efter min härliga nedvarvning
Städa huset inför mammas besök/övernattning
Köra till Kphmn t&r för att se Depeche (och bo över hotell!)
Skynda hem för att avlösa mamma
Handla till dotterns fest
Köra till Arvika t&r för att se ovanstående band (ja, jag gillar dem - jag lär även återkomma till dem. Again and again and again...) och Bob Hund
Handla födelsedagspresent till svärmor som fyller 65
Fira ovanstående fölsegris
Förbereda för dotterns fest
Närvara (en trappa upp) under dotterns fest
Städa efter ovan fest

Undertiden som jag varvar ner med ovanstående aktiviteter ska jag gå ner 5 kg och sola och bli jättesnyggt chokladbrun och vara lite sådär Charlotte Perrelli piffad.

Men det är en enkel match.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar