torsdag 2 juli 2009

Närvarande fast frånvarande....

Jag har varit i huvudstaden. :-) Alltså vår närmaste huvudstad och tillika den enda huvudstad som räknas sett ur mitt perspektiv som skåning.
Tillsammans med ca 45.000 andra äntrade jag Parken för att se mina husgudar i Depeche spela. Det var så jäkla bra!
Visst, spelningen med dem i Berlin för ett par veckor är i princip omöjlig slå - Olympia Stadion är en helt sanslös arena - så det var inte den bästa spelningen med dem jag sett. Men ändå... Martin sjöng Home så jag hade ståpäls och publiken sjöng med så unisont att till och med Dave kom av sig och lät oss sjunga själva.
Mmmm... Jag ska lägg upp lite bilder från Berlin och Köpenhamn när jag har en lite längre stund att sitta här.
Nu pågår nämligen förberedelserna för vår avfärd till Arvikafestivalen. Jag, S och sonen kör upp i morgon för att bland annat se Bob Hund och (kan du gissa...?) Depeche. :-)
Jag återkommer med tankar kring dessa spelningar.
Tills dess -
enjoy the silence ;-)

2 kommentarer:

  1. Hoppas ni får uppleva härliga konserter! Lite avis.. :-)

    SvaraRadera
  2. nyfiken nyfiken på Arvika, hur var d? hur var d?

    SvaraRadera