tisdag 30 november 2010

1-årig bröllopsdag

Vi vigdes den 5 december 2009 i Starby Kyrka. En dag så perfekt och underbar att det nästan känns som en dröm.

Vi har varit ett par i snart 8 år (14/12) och snart snart är vi 5 i familjen.

För att fira vår bröllopsdag lite extra ska vi iväg på en konsert - i Stockholm!

Så i morgon åker bara jag och mannen till Stockholm för att njuta av ett par dar på tu man hand.

Vi har velat fram och tillbaks in i det sista kring transportmedel dit och hem. Igår beslöt vi oss för att välja SJ (tack Mamma för att du övertalade oss, ett klokt beslut av en klok kvinna!). Jag tycker det ska bli såååå skönt att kunna luta sig tillbaks med en god bok och bara softa. När vi kör bil är det nästan alltid jag som rattar, jag gillar att köra helt enkelt. Men med min pregomage så blir det lite bökigt bakom ratten. Jag tror vi kommer känna oss mycket nöjda med vårt beslut. Det tar (om vi slipper förseningar) 5½ timme från Ängelholm till T-centralen. Det är smidigt!

Väl uppe i Stockholm ska vi först checka in på hotellet jag hittat på nätet och sen ska vi bara strosa, fika och insupa ett vintrigt Sockholm. Jag längtar enormt! Jag tycker Stockholm är allra vackrast på vintern. Kanske hinner vi även med att äta julbordet som serveras på hotellrestaurangen - innan vi ska över till Djurgården, Cirkus och SUEDE!

Dagen efter blir det lång hotellfrukost *lyxigt* och sen ska vi promenera i Gamla Stan, julshoppa lite kanske, ta en mysig fika och bara vara i varandras sällskap. Vid 17 går tåget hem till våra kära barn igen.

Hemma i huset kommer världens bästa Mormor att husera med barnen. Jag vet inte vad vi hade gjort utan henne! Hon är vårt stora stöd och den enda mor-/farförälder som verkligen engagerar sig i våra barn. Hon betyder allt för oss. Tack för att du bidrar till att vi kan åka iväg och fira vår bröllopsdag. Vi älskar dig till månen och tillbaks!

Jag återkommer med bilder på vår lilla utflykt när vi kommit hem igen.
Tills dess önskar jag er allt gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar