torsdag 19 januari 2012

Snart 8 månader

I maj 2011, närmare bestämt den 24, gjorde jag en total livsförändning och gick från att ha varit en notorisk jojobantare till att få ordning på mitt liv - en gång för alla. Något jag verkligen inte ångrar - mer än möjligtvis att jag inte gjorde det tidigare i livet. Sedan en dryg månad tillbaks har jag stått still (trodde jag) och har pendlat mellan 58,5 och 59. Till min 162 cm över havet är det en jättefin vikt med ett tillhörande BMI på 22,5.

Idag vägde jag mig och insåg att jag tappat i vikt ytterligare och att jag nu väger 57,9 (BMI 22,1). Det gör att jag tappat nästan exakt 34 kilo. På 8 månader! Under tiden som jag mått strålande!

Sinnesfrid brukar jag kalla mitt state of mind och så är det verkligen. Det finns ingen dum röst i huvudet som håller på och trackar mig längre.

Jag är så tacksam att jag fått denna chans till ett hälsosammare liv.

Från djupet av mitt hjärta; tusen tack alla som på något vis varit med och bidragit.

En av alla gånger i livet då jag vägt väldigt mycket... 

Julen 2011

PS: Ifall du går i tankar kring att låta genomföra en GB eller liknade får du jättegärna kontakta mig! DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar