måndag 6 februari 2012

60-talstema

I lördags var vi på Bahnhof och lyssnade på Sgt Pepper's Lonely Nightmares Band.

Jag tyckte det vore kul att själv go all in med kläder och frisyr. När jag var 19-20 år gammal stängde och sålde dambutiken Sobell i Ängelholm ut alla kläder som fanns kvar i deras lager. Jag och min väninna Annica gick dit och fyndade vars en klänning för några tior var. Min klänning föll snart i glömska och hamnade i dotterns utklädningsväska. Inför lördagen for jag runt och rotade igenom alla utklädningskläder och fann till min stora glädje den och att den dessutom passade (22-23 år senare)! Efter lite internetforskning beslutade jag mig för att göra Twiggys frisyr och makeup. På fötterna har jag min mosters svarta klackkor i krokodilskinn från 60-talet.

Här är resultatet:







Mannens glasögon hör till kostymen ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar