måndag 28 juni 2010

Midsommar

Vi firade som traditionen påbjuder först hos mormor & Bobo.
Den obligatoriska jordgubbstårtan på deras altan och utdelning av midsommarkransar är viktig och inget man gör avkall på!
(Bilder i mannens mobil - återkommer med dessa)
Därefter for vi till Vejbystrand och lämnade av männen i familjen innan jag & Snobben begav oss iväg till Påarp för att lämna av henne på midsommarfirande med hennes pappa. På vägen tillbaks över Bjäre slogs jag (än en gång) av skönheten i traken där jag bor och lever. Här är ett snapshot genom bilrutan utöver Bjäre, Skälderviken och i horisonten Kullaberg...
Efter en massa god midsommarmat gick vi ut på en härlig promenad till havet där vissa av männen ville visa upp sig i badkläder.
Tyvärr fick jag inte se den snyggaste kroppen avklädd... ;-)

2 av 3 svägerskor på mannens sida, Lille Skutt och min fina fina man!
Världens finaste Skutt tittar ut över havet och filosoferar....
På kvällen grillade vi och satt ute länge och pratade. Det blev en mysig midsommar trots allt... :-D
Tack P&M för fint värdskap!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar