måndag 30 augusti 2010

Min fina Snobben 13 år!

I lördags hade vi kalas - med 34 personer - och firade att världens finaste Snobben fyllde 13 år!

Vi började redan på morgonen med paket, sång och ett 25-faldigt(!) leve.

På något vis lyckades vi rodda om i huset så det gick att ta emot folk. Vädergudarna var oss nådiga och vi kunde duka upp 4 trevliga bord med röda dukar och blå serpentiner (allt stadigt fasttejpat). Strax innan kl 15 kom Snobbens farmor, farfar och farbror med respektive. Sen kom gästerna i en strid ström, till de sista - dvs. Snobbens systrar och pappa med respektive kom (de behagade komma sist). Vi hade en väldigt trevlig eftermiddag.

Mannen hade fixat smörgåstårtor från jobbet och bakat två sagolika tårtor, lila - enligt beställning från Snobben. Barnen kunde ta plockmat om de hellre ville. Vi bjöd på rosévin och öl - båda varianterna med eller utan alkohol, kaffe, saft och glass till de minsta.

Min man är fantastisk. Aldrig ett ljud om att det skulle vara kostsamt eller ta tid från honom att vara med och rodda kalas för Snobben. Han är som en pappa och hjälper till att förbereda, betala, städa efteråt och under kalaset är han den finaste av värdar. Utan att uttrycka några reservationer alls. Jag är så lyckligt lottad som har en man med ett så stort och oegoistiskt hjärta. Love you!

Tyvärr var Snobbens pappa m familj de första som gick och jag förstod på henne att det var en besvikelse att han inte valde att stanna med henne på hennes stora dag utan att han gick hem till sitt. Det är inte lätt att förklara vuxnas val alla gånger men jag uppfattar det som att vi hade ett bra prat och jag hoppas hon kan se förbi de ibland ganska konstiga val hennes pappa emellanåt gör. Hur trevlig och snäll han än är. Själv blir jag en lejonmamma och vill rivas och bitas men får begränsa det till att knyta näven i fickan, hålla emot och ha fokus på att vi ska fortsätta ha samma goda relation som vi haft i alla år.

Kvällen avrundades med mamma och B, familjen B och min lillebror J som stannade kvar och satt och pratade, tills jag skjutsade alla på olika håll.

Sen röjde vi bort alla tecken på kalas och efter det var jag så trött att jag höll på att ramla omkull. Jag slocknade i sängen strax efter 12 och jäklars vad jag sov sen!

Paketöppning! Lillasyster E vill hjälpa till.
 Den svarta fåtöljen är en "surround ljud stol" som man pluggar in
dator, PS, I-pod etc i och får juste ljud. Högtalare i sidorna och ryggen.
(Present från oss.)


Många tittade på när paketen öppnades.

Min mamma - dagen till ära klädd i efterkrigskläder efter en heldag i
en Morris Minor från 1952, då hon och B deltagit i Lergökarallyt!
:-D


13 år... var tog tiden vägen?

Önskar dig ALL lycka!

(Jag blev minsann också lite uppvaktad och fick ett mycket generöst bidrag till fönsterbytet av mamma och B samt en riktigt cool blompenna och ett trevånings kakfat (båda från Kozoil) av fam B. Tack snälla ni!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar