måndag 17 maj 2010

Ber om ursäkt för...

....eventuella abstinenser* under min tystnad.

Svärfar fick en stroke i fredags och mannen  har varit mycket ledsen och orolig (naturligtvis jag med). Därmed blev helgen påverkad av det. Tack och lov har SE fått en mild stroke utan förlamning eller alltför stora men. Minnet och synen är påverkade och just nu kan han inte läsa längre ord då de bara grötar ihop sig. Tack alla som tänkt och skrivit till oss. Kram på er!

Som den goda person jag är så ger jag dig här en kort resumé:

I onsdags var vi hos A&B på gooood middag, bubbelbad och vino blanco och vino rosso. Det blev som vanligt spontandans och en massa mysigt prat. Jag insåg än en gång hur mycket jag saknar dem när det går för lång tid mellan träffarna och hur mycket jag tycker om dem. Tack för en jättetrevlig kväll! Älskar er.

I torsdags betalade jag böterna för att ha haft roligt dagen innan.

I fredags skulle vi varit hos Sys men eftersom hela dagen var förstämd på grund av svärfar-historien kände vi att det var bäst att bara vara hemma och kramas. Min man har en väldigt mjuk, empatisk sida och den måste vårdas när den gör sig påmind.

I lördags var vi och hälsade på SE på sjukhuset och fikade med en vild Skutt. Senare tog vi cyklar och cykelkärra, i med sulkin och ett styck barn och mötte upp med svåger, svägerska och barnens kusin "Julia" och cyklade ner till krogrejset en sväng. Det var väldigt trevligt. Inga biljetter (lärde oss av misstaget förra året) utan vi köpte vad vi ville - var vi ville. Hemma i stugan igen vid 20.  På vägen hem träffade vi människor som rörde mitt hjärta.

Igår körde vi och träffade barnens minsta kusin "Simson" med familj och jag fick snusa bebisdoft. Ahhh... :-)

* = eventuella abstinenser försvinner enklast om du lyssnar på Depeche. ;-)

1 kommentar:

  1. Jag hoppas att han bara blir bättre o bättre, men det blir han. Hälsa Stefan det. Kram från mig.

    SvaraRadera