söndag 2 maj 2010

Stoned? Yes.

De flesta som känner mig vet att jag haft besvär med min svanskota sedan Lille Skutt föddes. Det har lett till att jag fått ryggont p.g.a. all snedbelastning. Ibland tar jag en värktablett innan sängen kallar. Det har gjort att min rygg successivt blivit bättre. Vilket gjort att jag slutat ta dessa piller. Men så idag, förmodligen beroende på den långa promenaden (i snedgångna Converse) t&r till J:s fest i fredags har det onda kommit tillbaks. Eftersom jag är hemma ensam med Skutt har jag inte kunnat få avlastning i lyftandet. Så... Jag tog det (inte så kloka inser jag nu) beslutet att ta en värkpilla redan på förmiddagen. Nu står jag här och kroppen gungar vingligt fram och tillbaks, jag är lätt illamående och darrar inuti kroppen på ett konstigt sätt. Armarna är helt orkeslösa och hjärnan är som gjord av sirap. Jäkligt obehagligt kan jag lova. Och ingen bra effekt att kombinera med arbete - då jag hade med lite jobb hem i helgen (och som jag av olika skäl inte kunde göra igår). Läskigast är illamåendet som emellanåt fullkomligt sköljer över mig. Hmm... Måste läsa lite i FASS om denna dunderpilla, som när mannen fick den utskriven rekommenderades att tas 1-4 ggr/dag och då 1-2 tabletter. Jag har tagit EN....!

VAD NOBLIGAN ÄR OCH VAD DET ANVÄNDS FÖR

Tramadol – den aktiva substansen i Nobligan - är ett smärtstillande medel som tillhör den klass av opioider som verkar på det centrala nervsystemet. Tramadol verkar smärtstillande genom att påverka specifika nervceller i ryggmärgen och hjärnan.
Nobligan används för att behandla måttlig till svår smärta.
De vanligaste biverkningarna vid behandling med Nobligan är illamående och yrsel, vilka förekommer hos fler än 1 av 10 patienter.

Lille Skutt sover middag nu och jag tror jag måste passa på att lägga mig... Tack och lov är mannen hemma om 15 minuter.

Peace out.

(Fumliga fingrar är en annan biverkning upptäckte jag - 26 stavfel i stavningskollen och då är Fass-texten om Nobligan inte inräknad...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar