måndag 6 september 2010

Gitarr-skalm-äventyr

I fredags åkte min mamma, Lille Skutt & jag på utfärd. Jag hade lite ärenden som behövde utföras och vill gärna ha sälle med min mamma.

Första anhalten var BEME Musik i Helsingborg.

Dit bara måste ni gå! Det är som att gå rakt i en labyrint - av gitarrer! Jag har nog aldrig varit så rädd att jag med min blotta närvaro skulle starta en dominoeffekt. Det måste finnas typ 1000 gitarrer på 50 kvm där, minst!

På onsdag börjar mannens nybörjarkurs i elgitarr! Jag hade därför med mig hans födelsedagspresent för att jag skulle prova ut ett fodral till den. Himmel alltså, jag gick på tå genom butiken med guran i handen som var upplyft rakt upp i skyn för att jag inte skulle slå ikull gitarrerna på min väg till fodralen. Jag fick i alla fall tag i ett fodral och nu är mannen redo för kursen. Jag funderar fortfarande på hur de bär sig åt när de ska städa golven på BEME... Någon som vet?

Sen gick jag snett över gatan för att hämta mina glasögon hos Direkt Optik.

Skutt var väldigt innovativ för ett par veckor sedan och undersökte noga hur det ser ut om man delar ett par glasögon i två delar.

När jag lämnade in dem hos optikern sa jag att jag ville ha en prisuppgift och om det inte gick att laga skulle jag ta det via försäkringsbolaget så jag kunde få ut ett par nya. Döm om min förvåning när de ringer en vecka senare och säger att de är klara för avhämtning - dessutom till den facila kostnaden av 100 riksdaler. Gött tänkte jag.

Jag borde tänkt "det är något skumt med det här" för mycket riktigt - skumt (knäppt) var det allt.

Expediten tar fram mina brillor varpå jag utbrister "det där är ju inte mina glasögon, eller jo, det är det ju fast ändå inte".

Varför reagerade jag så kanske du undrar.

Jo, för mina - tidigare - svartvita Replay skalmar var nu utbytta till ett par röda med guldmarmorering (och naturligtvis inte Replay)... 

Jag vägrade ta emot dem, expediten förstod inte hur reparatören tänkt och var fullt förstående.

Än en gång slås jag av förvåning och kan nästan inte låta bli att skratta lite. För hur tänkte ni nu?

"Ja, men om man gillar svart/vitt gillar man säkert rött/guld."
Eller.
"Rött/guld är ju nästan samma färg som vit/svart."

Har hela världen gått och blivit färgblind? (se mitt förra inlägg)

Jag väntar med spänning på nästa färgutmaning. Bring it on!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar