torsdag 23 september 2010

Världens finaste

Igår kom de äntligen!

Min fina vän Petrus och hennes minst lika fina S-y. Jag hade längtat så efter att få träffa dem!

Jag gick och fick min dagliga dos akupunktur och sen bet jag ihop, här skulle inte kännas av någon smärta.

Så vi gick en sväng på stan, åt lunch, shoppade lite (det var då jag kände för första gången att jag nog skulle fixa att gå till jobbet), jämförde gravidmagar - det är ca 4 veckor mellan oss, Petrus är först ut och pratade om livet.

Eftermiddagen spenderade vi hemma på terassen med att prata och prata och prata... Härligt! Barnen lekte, Lille Skutt var så snäll mot S-y som ju är 9 månader yngre och en liten nätt tös. Han klappade henne och bjöd på saker.

Senare lagade vi mat, nattade barn och fortsatte prata.

I morse åt vi frukost ihop innan jag var tvungen att fara till dagis/jobb. Petrus och S-y fortsatte sin mysmorgon hemma hos oss innan de skulle vidare till hennes jobb, Ikea och lite annat innan hemresan.

Känner hur himla mycket jag saknat Petrus när jag får en riktig dos av henne. Samtidigt är jag så innerligt glad för hennes skull som funnit kärleken och fått familj - även om det är 23 mil från mig....

Tack snälla för att ni kom hem till oss och stannade över.

Saknar dig redan!

1 kommentar:

  1. säljer jättefina unika namnarmband/budskapsarmband där du kan välja din egna text om du vill. tex ditt namn.barnets, älsklingens mm för endast 79 kr ! Finns även andra smycken till kanon priser välkommen in att fynda. ( ber om ursäkt om du ej vill ha reklam radera bara detta då )

    http://smyckestokig.blogg.se/

    SvaraRadera