tisdag 7 september 2010

Glasögon

Turerna kring mina brillor går vidare...

Jag kontaktade vårt förs.bolag efter att optikern meddelat mig att de (vackra?) röda var de enda som passade min båge och att han därför satt på dem åt mig.

Det är inga problem för förs.bolaget att hjälpa mig men kolla denna uträkning:

4865 (nypriset) -40% (20% per påbörjat användningsår) -1200 (självrisken) =1719

1719:- är alltså vad jag får ut på förs. till hjälp att köpa nya glasögon.

Var ska jag plocka resten?

AHA! I Lille Skutts spargris! För det var ju ändå HANS fel.

Nä, då var inte orolig! En sån mamma är jag inte.

Om sanningen ska fram var det helt och hållet mitt fel - som lade dem mitt i synfältet för en utforskande (mycket söt) 1½-åring.

Jag kanske också ska börja virka...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar