måndag 6 september 2010

IKEA för alla plånböcker

Jag, mamma och Skutt var även på nya IKEA i fredags. Vi hade räknat med kaos - eftersom det öppnat bara två dagar tidigare. Men det var helt ok! Vi hade jätteroligt och Skutt var en exemplarisk liten man som förnöjsamt lät oss kvinnor titta, shoppa, vända och vrida på saker i timmar. IKEA hade statister lite här och var. I en del sängar låg det folk och sov eller läste, folk satt i morgonrock och spelade kort/åt frukost i en del visningskök, någon låg i myskläder och läste i en soffa. En gick till och med runt i ett badlakan och såg nyduschad ut!

Jag och mannen fick ett nytt överkast av mamma. Ett jättefint mörkrött quiltat överkast med tillhörande kuddfodral. Tack snälla mior, det blev jättefint!

Jag köpte ett nytt (mindre = mindre plats för förvaring = bra!) soffbord till Snobben, servetter, tavelramar (till nya barnkammaren), ramställ för vägguppsättning (också till barnkammaren), en konservöppnade, 12 nya dricksglas och lika många kaffemuggar (ut med det gamla och in med det nya), 4 timers i en ny pytteliten modell (najs!), uppläggningsband till köksgardinerna (sånt som gör att man slipper sy utan bar behöver vika och stryka) samt en offwhite träpersienn till köket (att ha ovanför vasken. Det är lite väl mycket bright light bright light där på mornarna med morgonsolen som en strålkastare i köket…) och säkerligen några saker till som jag verkligen behövde men som redan är bortglömda.

Sen åt vi en bastant IKEA-middag bestående av 3 portioner klassiska köttbullar med dryck ad libitum, samt sallad, smör, bröd, kaffe och kanelbullar till mamma och mig. Jag tänkte vara lite wild and crazy och bjuda på lunchen men mamma ville tvunget betala sin del - tills hon fick höra totalpriset.

68 kronor.

Var mer kan ett sällskap på tre personer äta så mycket för 68 kr?

Det är sanslöst!

Bra alltså.

För jag tänker genast på alla som har lite snärjigt med cashen. De kan ta bussen till IKEA, låta kidsen leka i leklandet, själva gå och fönstershoppa, provsitta/ligga och avsluta med en jättemiddag för hela familjen under hundringen.

Tack IKEA.

Tack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar