måndag 27 september 2010

Sammanfattning

Idag är sista dagen på ett tag som jag kommer få chans att skriva något i bloggen. I morgon bitti kl 5 kör vi mot Kastrup och vårt flyg till soliga Spanien. 15 dagar i svärföräldrarnas hus i Torrevieja hägrar! Min rygg har gjort att jag inte kunnat varken glädjas eller förbereda saker inför resan. Men igår var det lite lite bättre och då passade jag på att plocka fram alla mina och Lille Skutts saker så det blir lättare för mig (eller mannen) att packa ner det idag. Snobben ska ha en kompis med sig och dessa två hönor är helt toppade och vimsiga av resfeber och förväntan. Man kan inte låta bli att skratta åt dem - och minnas tillbaks sin egen barndoms resor.

Huset är bebott av äldsta väninnans dotter och hon tar hand om hundarna. Det känns skönt. :-)

Övrigt vad gäller huset har inte mycket hänt sen sist. Vi väntar på plåtslagarna och snickarna som ska färdigställa fönsterbleck och träpaneler ute. Det finns massor med måleriarbete för mig och mannen men vi har pratat lite löst om att ta det efter Bebis ankomst. Vi måste prioritera att renovera vårt sovrum - som ska bli barnkammare för 2 och Lille Skutts rum - som ska bli vårt sovrum.

Tillsvidare måste jag poängtera, jag kommer inte kunna vänja mig vid att inte ha altandörren... Så så fort de små blir tillräckligt stora ska de återanpassas in i Lille Skutts rum - där de ska sova och vårt extrarum i källaren ska få bli deras stora fina lekrum.

I morse innan jobbet var jag på sista akupunkturbesöket. Blandade känslor, det har infunnit sig en viss trygghet i att jag ska träffa Lina varannan dag... Men vi bokade en tid direkt efter hemkomsten - alltid något.

Framsidan av mitt lår förevigat (förhoppningsvis är det lite brunare nästa gång det blir fotograferat... Hehehe

Slutligen, lite bilder från vårt lilla hörn av paradiset som vi nu reser till...
(bilder från 2007)

Utsikt från altanen

Blå himmel mot vitmålad balkong

Områdets pool, alltid mer eller mindre folktomt (dock alltid med badvakt), i huset ligger en engelsk pub/restaurang

Snobben njuter i solen

På puben/restaurangens uteservering
Inne på strandpromenaden i centrala Torrevieja - en ganska molning dag
En annan uteservering nära hemmet

Världens finaste Snobben anno 2007!

1 kommentar:

  1. Söt tös på sista bilden... Är inte allsavundsjuk. Jag gillar ju när det blåser storm ;) Kram Karin

    SvaraRadera