torsdag 8 april 2010

Fokus på rätt saker

Egentligen är jag patetisk som sitter här och nojjar på så ytliga saker som färg på nagellack, val av handväska och hur orättvist det är att jag måste åka hem från festen innan 24 bara för tågen slutar gå då...

Jag menar;

Jag har 2 händer som kan hålla nagellacksburk och pensel och 10 naglar att måla lacket på.

Jag har en ekonomi som gjort att jag kunnat köpa mer än en väska och jag har 2 axlar att variera att hänga väskan på.

Jag har ett arbete och kollegor som inbjuder mig till fest.

Jag har ben som kan bära mig från festen till stationen och pengar att betala biljetten hem med.

Jag har ett hem att återvända till.

Jag har en man som jag kan krypa ner hos.

Jag har två underbara barn som jag kan krama, gosa med och snusa på hur mycket som helst.

Fokus MrsG,

fokus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar