måndag 26 april 2010

Snobben!

Jag måste tillägga att jag - innan matlagning och grillkväll - frivilligt åkte iväg, köpte samt forslade hem en studsmatta. Denna vedervärdiga tingest har varit bannlyst från vår tomt tidigare. Fulare "trädgårdstomte" får man leta efter.

Men som man brukar säga(?) "things can change"... I helgen gjorde maken och jag en deal med Snobben som inte går att tack nej till:

Varannan vecka kommer hon att tvätta båda bilarna - tills dess att skulden är avbetald och studsisen är hennes (dvs. 14 "varannanvecka"-veckor framöver).

Dotter började igår och det var en sann fröjd att köra till jobbet i morse, i en - av henne - nytvättad bil. Så väl omhändertagna har de nog aldrig varit tidigare.

Snobben är dessutom värd en eloge för sitt engagemang i Lille Skutt. Hon byter blöjor, nattar, klär av/på, torkar snorig näsa och matar. Helt plötsligt kan båda barnen vara borta, men när man tittar ut finner man dem i trädgården. Då har Snobben klätt sin lillebror (med mössa och allt) och sig själv (självklart utan mössa) och gått ut för att leka, busa, köra rullebör och gunga.

Hon fyller 13 snart. I'm impressed! Jag är en mycket stolt mammi idag - och alla andra dagar förstås! :-) Vilka fina barn jag givits!



PS: Eftersom Snobben blivit med studsmatta fick Lille Skutt bli med rullebör - en röd/gul skönhet, så nu får kanske maken ha sin ifred... ;-) DS.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar