tisdag 20 april 2010

Söta lilla Amelia

Idag ska Lille Skutt åka med mig och hälsa på en liten Amelia som är en månad och 2 dagar gammal! :-) Det ska bli kul att se hur Lille Skutt reagerar. Jag kan tänka mig att han kommer peta på henne med ett pekfinger, lite försiktigt, för att kolla om hon är mjuk innan han försöker kramas.

Sist han träffade en bebis, sockersöta Sally, satte han sig försiktigt ner hos henne på lekfilten och lade sedan huvudet på hennes mage och "kramades". Jag vet inte om Sally uppskattade att få ett bebishuvud ett par modeller större än hennes eget tryckt mot sin mage. Men som stolt moder var det väldigt behagligt att se att jag begåvats med en bebis som har närmare till kramar än knip och riv som en del andra barn (läs ungar) har.

(Men så är han ju också min avkomma och med sådana anlag...!) ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar