torsdag 15 april 2010

ABC 1

Idag hölls ett litet möte här på jobbet då vi fick lite mer info om kollegans dotter (jag tänker kalla henne ABC i fortsättningen - för hon älskar OCH saknar sin skola så himla mycket).

Cellgiftsbehandlingen är i full gång. Det är stora risker för infektioner när immunförsvaret försämras kraftigt - som under en cellgiftsbehandling. Tyvärr drabbades ABC av en kraftig infektion i sitt ben. Det medförde att hon nu går mycket dåligt och att hon under en period inte kunde gå alls. Jag tror hon har väldigt ont också. Som väl var bet anitbiotikan på infektionen och hon är, vad gäller infektionen, mycket bättre.

Om några dagar skall cellgiftsbehandlingen utvärderas för att säkerställa vilken typ av behandling som kommer krävas fortsättningsvis.

ABC behandlas i Lund och i dagarna har hon fått gå till sjukhusskolan och enligt vad som berättades på mötet var det näst intill omöjligt att få med henne därifrån. Hon hade så roligt. :-)

Jag vill poängtera att det jag skiver om ABC är baserat på andrahands information så ha överseende med mig om jag formulerar mig felaktigt. Tanken är det som räknas och i slutändan är det viktigaste av ALLT att lilla ABC blir frisk.

Tills dess ber jag på mitt eget lilla sätt för henne och alla andra små kämpar därute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar