måndag 19 april 2010

Slutet gott allting gott...! Eller?

Varför somnar jag alltid 20 minuter innan filmen jag tittar på är slut? Är det för att jag själv ska gissa vem den iskalle mördaren var, om de lyckliga(?) tu fick varann eller om hjälten lyckades landa planet bakbunden och förblindad av rinnande blod från skottskadan i huvudet? Igår missade jag (än en gång) slutet på Morden i Midsomer. Det är om något frustrerande eftersom MiM är uppbyggt så man misstänker alla ända till slutet. Jag vände mig därför till min äkta hälft i det andra soffhörnet och frågade "vem var mördaren?", varpå han replikerade "vad var det vi tittade på?". Något säger mig att han somnade en liten stund innan mig.

3 kommentarer:

  1. Ha, ha, ha! Kan någon berätta för mig vad Morberg lagade igår? Har ett vagt minne av svampar, men jag kan ha drömt :)

    SvaraRadera
  2. Du hade väl inte ätit några svampar från kohagen...?

    SvaraRadera
  3. Nä... Bara penicilinsvampar 3 stycken, tjolahopp!

    SvaraRadera