onsdag 28 april 2010

Förkylt oxå!

Jag är inte man men önskar det just nu.

För ojojoj vad jag skulle kunna sucka och pusta och gnälla över min förkylning i så fall.
Och över huvudvärken.
Och över att jag måste halvsitta och sova (när jag väääääl lyckas somna) för att inte hosta ihjäl mig.
Och huvudvärken, sa jag det?
För den gör verkligen jätteont här *pekar* och här *pekar* och på ett par ställen till.
Och det gör ont bakom ögonen när jag tittar åt höger och åt vänster (alltså utan att vrida på huvudet).
Och inne i näsan svider det av nässprayet och det gör ont.
Och så hostar jag mycket.
Det gör ont.
Också.

Men nu är jag inte en man.

Så ifall du undrar hur jag mår idag kan jag meddela att det känns rätt hyffsat.

1 kommentar:

  1. stackars dig! Det är lika kul att vara förkyld som att sitta i tysta kupén med två snattriga tanter

    SvaraRadera